Tinta unei campanii de email marketing

Promovarea se poate face in mediul online prin numeroase tehnici si mijloace, astfel ca pornind de la optimizarea pentru motoarele de cautare si culminand cu afisarea unor bannere pe diverse alte site-uri, toate reprezinta modalitati prin care iti poti face cunoscuta afacerea pe internet, insa dintre toate acestea campania de e-mailing poate avea efectul cel mai vizibil datorita numeroaselor avantaje pe care ti le ofera.

email marketingInainte de toate, trebuie mentionat ca un e-mail poate fi trimis unui numar foarte mare de oameni aproape fara nici un cost! Comparativ cu situatia clasica in care ai trimite un pliant postal, unde exista costuri cu productia, transportul si asa mai departe, in cazul unui e-mail toate aceste cheltuieli suplimentare dispar. Mai mult decat atat, timpul de livrare este foarte mic prin comparatie cu posta clasica, altfel spus in doar cateva minute din momentul in care l-ai trimis exista posibilitatea ca acesta sa fi fost deja citit de mii de utilizatori, in functie de cat de mare este baza de date.

Daca tot am amintit despre aceasta, trebuie mentionat ca baza de date sau lista cu adrese de e-mail, mai corect spus, reprezinta un alt avatanj exceptional pe care trebuie sa il ai in vedere. De fiecare data cand plasezi un banner pe alt site, ori preferi sa iti faci publicitate in mediul offline prin intermediul unor mesaje promotionale, publicul tinta este foarte greu de gasit. In cazul unei afaceri online care beneficiaza de adresele de e-mail a vizitatorilor sau a clientilor, lucrurile sunt foarte simple, deoarece in momentul in care vei trimite un nou mesaj acesta va avea cu siguranta un impact mult mai mare, iar eficienta campaniei va fi superioara uneia care nu se adreseaza publicului tinta.

Cu toate ca trimiterea unui e-mail pare un lucru foarte simplu de facut, in realitate situatia este alta. Inainte de a trimite acest mesaj va trebui sa-l construiesti! In cadrul acestui proces trebuie sa ai in vedere totul, incepand de la titlu, text si terminand cu link-urile pe care le vei insera in cadrul acestuia. Dupa ce ai compus e-mailul si totul este pregatit trebuie intotdeauna sa trimiti un e-mail test pentru a verifica modul in care acesta ajunge in casuta postala alaturi de functionalitatea lui. Acest e-mail de proba va trebui deschis cu cele mai populare browsere pentru a fi sigur ca nu sufera nicio modificare de la un browser la altul, astfel incat clientii sau cei vizati de campania de e-mailing sa nu intalneasca probleme de natura tehnica.

Avand un public tinta caruia sa ii trimiti e-mailul este unul dintre cele mai importante avantaje, astfel ca daca ai un magazin online, spre exemplu, este o idee exceptionala sa le oferi posibilitatea celor ce iti viziteaza pagina sa se inregistreze cu adresa de e-mail. In acest fel, de fiecare data cand vei comercializa un nou produs, vei reduce preturile si asa mai departe, acesti vizitatori sau clienti vor fi informati in legatura cu acest lucru! In concluzie, un singur e-mail trimis in posta electronica iti poate creste veniturile considerabil!