Reducerea costurilor de promovare

Costurile de promovare ale unei afaceri sunt factori care pot scadea profitul obtinut de catre o firma, insa din fericire exista o modalitate exceptionala prin care poti obtine noi vizitatori si clienti, dar totodata poti scadea si costurile necesare promovarii, iar aceasta se numeste online marketing.

Promovarea cu ajutorul internetului este una dintre cele mai puternice tehnici prin care o afacere poate atrage noi clienti. Bineinteles ca o promovare atat in mediul online, cat si in cel offline se poate dovedi a fi mai utila, insa daca iti doresti costuri mai reduse atunci mediul online este solutia.

Un exemplu potrivit in acest sens este campania de e-mail marketing sau cu alte cuvinte trimiterea unor e-mailuri cu scopuri publicitare sau comerciale. Daca detii un magazin sau o firma care ofera o gama de servicii, iar vizitatorii s-au abonat la website-ul afacerii tale folosind adresa de e-mail atunci le poti trimite notificari ori de cate ori apare o noua informatie in legatura cu ceea ce oferi, stocul de produse creste sau o serie de oferte sunt pregatite pentru publicul larg.

promovare web

Trimiterea unui e-mail catre un numar mare de oameni este cel putin la fel de eficienta cu trimiterea unei scrisori in cutia postala, insa la costuri mult mai reduse. Pe langa faptul ca nu va trebui sa tiparesti un material informativ si sa-l transporti la destinatie, merita sa amintim si viteza cu care mesajul respectiv ajunge la client precum si limitarile geografice. Altfel spus, daca oferi servicii la nivel national este intr-adevar mai dificil sa trimiti un mesaj in mediul offline catre toti cei interesati, indiferent de orasul in care se afla, decat sa optezi pentru un simplu e-mail care este si eficient si rapid.

Alt exemplu care poate sustine existenta unor costuri mai reduse in ceea ce priveste promovarea online il reprezinta existenta retelelor sociale precum Pinterest. Aceasta iti ofera posibilitatea de a posta fotografii cu ajutorul functiei Pin It alcatuind astfel un catalog online al produselor pe care firma ta le comercializeaza in mediul online. Daca detii un magazin online care vinde articole de imbracaminte, spre exemplu, poti alcatui un album prin intermediul Pinterest care ulterior poate fi vizionat de catre cei care folosesc aceasta platforma. Pozele au un link care directioneaza catre website-ul principal, astfel ca vizitatorii se pot transforma cu usurinta in cumparatori.

Costurile necesare productiei unui catalog cu produse sunt aspecte pe care trebuie sa le ai in vedere precum si cu costurile necesare transportului acestora. Bineinteles ca promovarea in mediul online poate fi acompaniata si de o promovare in mediul offline, insa daca ne referim strict la costuri conform celor doua exemple prezentate anterior se poate afirma ca acestea sunt mai reduse in cazul unei promovari in mediul online.

Orice afacere poate fi promovata atat online, cat si offline, in functie de domeniul de activitate. Unele afaceri pot atrage un numar mai mare de clienti cu ajutorul publicitatii pe internet in timp ce altele au nevoie de o promovare eficienta in mediul offline, asadar tipul de promovare depinde in primul rand de necesitatile fiecarei afaceri in parte.