Ce inseamna o campanie de e-mail marketing?

Printre mijloacele de promovare pe internet care exista la ora actuala merita sa amintim si despre campaniile de e-mail marketing, una dintre cele mai eficiente metode de a fideliza un client si de ai mentine crescut interesul pentru serviciile pe care le oferi sau bunurile pe care le comercializezi.

In esenta, trimiterea unui e-mail in scopuri comerciale catre un grup de oameni se poate defini ca e-mail marketing, astfel ca daca doresti sa comercializezi un bun sau sa promovezi un serviciu si apelezi pentru acest lucru la ajutorul unui e-mail publicitar se poate spune ca ai apelat la ceea ce se numeste – e-mail marketing.

Avantajele acestor campanii sunt numeroase, insa unul dintre cele mai importante este strans legat de costurile necesare. Altfel spus, conceperea unui e-mail de calitate, precum si redactarea acestuia necesita investitii mult mai mici decat productia masiva de pliante sau reviste cu diverse informati si transportul acestora. Intreg procesul mai sus amintit necesita investitii pentru angajarea personalului, dar si masini necesare transportului. Un e-mail poate fi trimis in cateva minute unui numar foarte mare de oameni, iar costurile nu sunt asemanatoare cu cele ale unui mesaj trimis in mediul offline catre acelasi numar de oameni.

email marketing

De asemenea, tot din sfera avantajelor amintim viteza cu care mesajul ajunge la destinatar. Majoritatea oamenilor detin fie un calculator conectat la internet, fie un telefon inteligent cu ajutorul caruia pot navigat pe internet, fie o tableta, fie toate aceste lucruri la un loc, astfel ca citirea unui e-mail este un lucru usor de facut. Prin urmare, un e-mail trimis poate fi citit in cateva minute fiind astfel o alternativa mult mai eficienta in ceea ce priveste transmiterea unui mesaj.

Pentru a creste eficienta unei campanii de e-mail marketing este important sa ai un public tinta caruia sa ii trimiti aceste mesaje. Cei care nu sunt interesati de bunurile ori serviciile pe care le promovezi nu fac parte din publicul tinta, astfel ca eficienta unui e-mail scade, insa daca acestia vor gasi utila informatia prezentata si vor accesa mai departe website-ul oficial al firmei putem spune ca unul dintre obiectivele principale ale campaniei a fost atins cu succes.

Redactarea unui e-mail este un aspect foarte important, astfel ca textul trebuie sa fie usor de citit si de inteles. De asemenea, chiar si plasarea link-urilor in interiorul textului poate avea un impact pozitiv sau negativ asupra eficientei unei campanii de e-mail marketing, astfel ca acest lucru trebuie avut in vedere. Spre exemplu, un link plasat intr-un cuvant cheie sau pe scurt existenta unui hiperlink se poate dovedi a fi o tehnica mai eficienta decat introducerea unui link plasat la finalul prezentarii.

Cu toate ca la prima vedere poate parea o sarcina usoara, compunerea unui e-mail, redactarea textului si testarea acestuia necesita un volum de munca considerabil. Orice aspect legat de structura si redactare poate determina cititorul sa renunte si sa inchida e-mailul ori, dimpotriva, sa viziteze website-ul oficial sau chiar sa apeleze la serviciile prezentate ori sa cumpere bunurile pe care o firma le comercializeaza.