E-mail marketing ca tehnica de promovare

In prezent exista numeroase modalitati prin care o afacere poate fi promovata in mediul online, astfel ca amintim despre optimizarea pentru motoarele de cautare, plasarea unor bannere pe site-uri de profil care sa directioneze o parte din traficul acestor site-uri care pagina ta, campaniile Adwords, promovarea pe retelele de socializare si altele.

Una dintre cele mai eficiente metode de promovare este e-mail marketing-ul, astfel ca daca te afli in situatia de a-ti dori mai multi vizitatori ia in considerare aceasta optiune.

De asemenea, e-mail marketing-ul se poate dovedi a fi o tehnica exceptionala nu doar in ceea ce priveste atragerea unor noi clienti, ci mai ales in pastrarea unora deja existenti. Prin urmare, in situatia in care detii un magazin online, spre exemplu, poti cere adresa de e-mail a celor care cumpara sau se inregistreaza, astfel incat sa iti construiesti o baza solida cu aceste adrese. De fiecare data cand vei oferi spre vanzare un nou produs sau vei aduce noi informatii in legatura cu serviciile tale, un simplu e-mail va aduce la cunostinta acest fapt tuturor celor care s-au inregistrat, fie ei simpli utilizatori sau persoane care au optat in trecut pentru produsele ori serviciile tale. email marketing

Un avantaj major al e-mail marketing-ului il constitutie partea financiara si de investitii in promovare. Altfel spus, trimiterea unui e-mail catre o anumita persoana este mult mai putin costisitoare decat imprimarea fizica a unui pliant ori chiar a unei reviste pe care ulterior sa o transporti pana la cutia postala din viata reala. Avand in vedere calculul si investitia necesara pentru un mesaj trimis in mediul offline poti inmulti aceasta suma cu numere de ordinul sutelor sau miilor, in functie de cat de mare este baza de clienti pe care afacerea ta o are!

Mai mult decat atat, pe langa o serie de costuri mult mai reduse, e-mail marketing-ul are si avantajul vitezei sau a timpului in care mesajul ajunge la client. Prin urmare, in timp ce un e-mail poate fi trimis in cateva secunde, un mesaj clasic va necesita o perioada mai mare, poate chiar cateva zile.

Pe langa timp si costuri, mai trebuie avut in vedere si eficienta unui e-mail comparativ cu un pliant clasic. In situatia in care un client primeste un e-mail, acesta poate accesa usor si repede website-ul magazinului respectiv – spre exemplu – pentru a afla noi informatii si eventual pentru a cumpara un produs.

Acestea fiind spuse, putem afirma ca e-mail marketing-ul este un mijloc foarte bun pentru o promovare sustinuta si de lunga durata. Mentinerea unei bune comunicari intre un magazin online si un vechi client este un aspect la fel de important ca atragerea unor noi vizitatori. Publicul tinta este un alt avantaj al e-mail marketing-ului, astfel ca o persoana care a optat in trecut pentru serviciile sau produsele oferite spre vanzare de catre o firma poate fi in mod direct interesata de noi oferte, asadar iata inca un aspect pe care trebuie sa il ai in vedere daca doresti sa cresti popularitatea afacerii tale in mediul online.